-

Galien

Komentarze użytkownika

@Czy popieranie polityki polskiego rządu wobec Ukrainy to zdrada narodu? (26 lutego 2022 06:29)

Ja akurat na Twitterze widzę przede wszystkim ukraińską propagande, albo idiotów, którzy łykają wszystko jak leci. Były zachwyty na filmami z strąceniami ruskich samolotów, które okazały się symulacjami z gry komputerowej. Dziś rano wszyscy podawali dalej film z walki ulicznej w Kijowie z koktaljami Mołotowa, a okazało się, że to film z 2014 z Majdanu. 

Trochę spróbuję ponaśladować Gospodarza i postawię prognozę: do końca tej dekady w polskim Sejmie będzie partia mniejszości ukraińskiej. To będzie jeden z długoterminowych skutków tej wojny. 

Galien
26 lutego 2022 12:01

@Czy popieranie polityki polskiego rządu wobec Ukrainy to zdrada narodu? (26 lutego 2022 06:29)

Tak, czasy mogą być jeszcze cięższe. Ja za obrotem bezgotówkowym nigdy nie byłem. W spokojnych czasach co miesiąc była awaria jakiegoś banku i kłopoty z przelewami. Obrót bezgotówkowy to prędzej nowoczesna odmiana systemu kartkowego. 

Galien
26 lutego 2022 11:57

@Czy popieranie polityki polskiego rządu wobec Ukrainy to zdrada narodu? (26 lutego 2022 06:29)

Podobno Amerykanie ostrzegli Ukraińców o ataku i dlatego Ukraińcy zdążyli podnieść samoloty z lotnisk, w której Ruscy celowali w czwartek. Gość Zychowicza o tym mówił, że Ukraińcy mają dane od Amerykanów. 

Galien
26 lutego 2022 11:55

@Czy popieranie polityki polskiego rządu wobec Ukrainy to zdrada narodu? (26 lutego 2022 06:29)

Podobno o najcięższych walkach nic nie wiemy, nie widzimy ich. Żołnierze nie mają telefonów przy sobie, mediów też tam nie ma. Dziwnie to wygląda. Byłem przekonany, że Ruscy mają przewagę w powietrzu, a tu się okazuje, że nie. Nadal toczą się walki powietrzne. 

Galien
26 lutego 2022 09:43

@Czy popieranie polityki polskiego rządu wobec Ukrainy to zdrada narodu? (26 lutego 2022 06:29)

Wiem jaką opinie ma tu Zychowicz, ale gadał on z jakimś Jarosławem Wolskim, który ciekawą rzecz powiedział. Putin myśli XIX wiekiem: siła państwa to terytorium, ludność, surowce. Nie myśli geopolitycznie, na co Zychowicz się obruszył. Według Wolskiego Putin może chcieć podbudować strukturę ludnościową Rosji przez włączenie 9 milionów ludzi z Białorusi i kilku milionów ludzi z Ukrainy, zza Dniepru. Byłoby to myślenie długoterminowe, na dekady do przodu. 

Druga opcja taka, że Putin zwariował, bo wojna toczy się dziwacznie, Rosjanie nie mają przewagi, atakują z każdej strony. 

Dziwią mnie zdziwienia i oburzenia, że ludzie wypłacali gotówkę z banków. Naturalna reakacja na ciężkie czasy.

Galien
26 lutego 2022 09:41

@Afera z Kodeksem Macieja Korwina znajdującym się w Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu (20 lutego 2022 20:42)

To co jest w środku, też ma znaczenie. Ale przyznaję, że metody rządu są złodziejskie. Wychodzi na to, że z każdym zabytkiem mogą tak zrobić. Ja krytykowałem już zakup Kolekcji Czartoryskich przez rząd. Państwo chce znajconalicować widać wszystie zabytki.

Galien
22 lutego 2022 12:46

@Afera z Kodeksem Macieja Korwina znajdującym się w Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu (20 lutego 2022 20:42)

Jak zadałem pytanie pewnemu historykowi z Krakowa, aktywnemu na Twitterze, dlaczego tak bronią węgierskiego rękopisu z Torunia, a sami nie wiedzą co się stało z aktami fundacyjnymi Uniwersytetu Jagiellońskiego, to odpowiedział mi, że jestem złośliwy, a sprawa jest badana. Cyrk. 

Galien
21 lutego 2022 10:25

@Afera z Kodeksem Macieja Korwina znajdującym się w Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu (20 lutego 2022 20:42)

Co w niej jest?

Spis wierszem książek z Biblioteki Korwina. Taki katalog biblioteczny. Sama w sobie niewielka wartość, bo to opis zbioru książek Macieja Korwina. 

Galien
21 lutego 2022 10:05

@Afera z Kodeksem Macieja Korwina znajdującym się w Książnicy Kopernikańskiej w Toruniu (20 lutego 2022 20:42)

Trochę czytałem o tym i mam wrażenie, że jest tu robiona afera z czegoś nieistotnego. Jakie są fakty?

Ten Kodeks Korwina w Toruniu to spis książek, manusktyptów jakie znajdowały się w Bibliotece Korwina, zbiorze książek króla Węgier z XV w., który to zbiór rozproszył się. 

Treść Kodeksu nie jest wartością samą w sobie, bo jest oderwana od Biblioteki Korwina.

Kodeks Korwina oczywiście w Toruniu nie był wystawiany. Jest w wersji zdigitalizowanej w bibliotece cyfrowej, ale nie tej biblioteki, w której się znajduje.

Węgrzy próbują odbudować Bibliotekę Korwina, jako ich symbol narodowej dumy.

Dla Polski spis książek z Biblioteki Korwina wartośći innej niż materialna nie ma. Dla Węgrów na pewno ma wartość sentymentalną, nar ...

Galien
21 lutego 2022 10:03

@Dlaczego wygodniej rozmawiać o banderowcach niż o powstańcach warszawskich (7 lutego 2022 09:57)

Nie, Jan Ciechanowski, uczestnik natarcia na Sejm 1 sierpnia 1944 r. Problem z tymi meldunkami był taki, że były często nieprawdziwe, nieaktualne lub przesadzone. Powstańcy wszędzie widzieli Tygrysy w natarciu, podawano, że trup wśród Niemców kładzie się gęsto. A nie wiedziano do końca, które ulice powstańcy kontrolują. W meldunkach proszono o brygadę spadochronową, co źle świadczyło o poziomie wiedzy wojskowej oficerów. Stąd krytycznie oceniano te meldunki. Zręsztą od wybuchu powstania dowództwo zaczęło próbować wybielać się i uzasadniać decyzję o rozpoczęciu powstania.

Powstanie ciągnęło się 63 dni w Śródmieściu. W obrębie kilku ulic. Na Ochocie, Żoliborzu, Pradze, Okęciu skończyło się w ciągu kilku dni. Na Woli również. Trwa ...

Galien
8 lutego 2022 08:49

@Dlaczego wygodniej rozmawiać o banderowcach niż o powstańcach warszawskich (7 lutego 2022 09:57)

Moje nazwisko nic Panu nie powie, więc jest to nieistotne. Jestem tak samo anonimowy pod nazwiskiem, jak pod nickiem. Nie rzucam oskarżeń, tylko zadaję pytania. Właśnie, co 18 czołgów robiło 1 sierpnia 1944 r. w Śródmieściu Warszawy? Gdzie stały? Na Adolf Hitler Platz? Placu Zamkowym? W czasie gdy każdy czołg był Niemcom potrzebny do walki z bolszewikami, 18 czołgów to nie prawie batalion czołgów? 

Galien
8 lutego 2022 08:34

@Dlaczego wygodniej rozmawiać o banderowcach niż o powstańcach warszawskich (7 lutego 2022 09:57)

Z tego co wiem to majora Sujkowskiego też z Monterem wtedy nie było w Warszawie.

Galien
8 lutego 2022 08:28

@Dlaczego wygodniej rozmawiać o banderowcach niż o powstańcach warszawskich (7 lutego 2022 09:57)

A skąd miały przylecie bombowce, aby dokonać więcej zrzutów? Jedyna możliwość wówczas to była południowa Italia. Koszty ogromne, ryzyko również. A w ogóle to powstańcy przekazali Aliantom plany miasta ze swoimi pozycjami? Przecież dowództwo powstania nie miało łączności z jednostkami poza Śródmieściem. Nie do końca wiedziano, gdzie są powstańcy. Monter wchodził na dachy i patrzył, gdzie sięga powstanie.

Galien
7 lutego 2022 23:31

@Ostatnia barykada (6 lutego 2022 08:34)

Powstanie było przygotowywane w ciszy. Do samego końca nikt nie zorientował się, że wybuchnie.

Bardzo szanuję Gospodarza za celne analizy, zawsze z przyjemnością czytam, ale to o powstaniu warszawskim muszę skomentować.

Wszyscy wiedzieli w Warszawie, że powstanie wybuchnie. Przede wszystkim 27 lipca 1944 r. Monter ogłosił alarm dla AK, co oznaczało przygotowanie do powstanie. Ludzie zeszli sie, a więc de facto zdekonspirowali się. Po drugie 1 sierpnia były przecieki. Niemcy dowiedzieli się o powstaniu od szpiegów i kolaborantów. Ulica mówiła o powstaniu. Moja prabacia, która wtedy była w Warszawie, również opowiadała, że przed 17 mówiono, że będzie powstanie. 

Plany wybuchu powstania były przygotowywane od początku emigracji w Lon ...

Galien
7 lutego 2022 23:29

@Dlaczego wygodniej rozmawiać o banderowcach niż o powstańcach warszawskich (7 lutego 2022 09:57)

Przepraszam, czy informacja o zniszczeniu 18 czołgów 1 sierpnia 1944 r. przez powstańców pochodzi z książki majora Sujkowskie?

W całym powstaniu Polacy zniszczyli trwale 7 czołgów. 18 czołgów to 1 sierpnia nie było pewnie w całej Warszawie. Zresztą, co 18 czołgów robiłoby w Śródmieściu? Paradowałyby? Gdy za Wisłą szli bolszewicy?

Aż chce się zapytać: skoro było tak dobrze, to dlaczego było tak źle? Gdyby powstańcom tak łatwo przychodziło niszczenie broni pancernej, powstanie miałoby większe sukcesy. Pamiętajmy, że od połowy sierpnia Warszawa była bomordowana przez 4 (słownie: cztery) samoloty sztukasy! I to nie jest propaganda tylko fakty.

http://www.sppw1944.org/index.html?http://www.sppw1944.org/powstanie/samoloty.html

Galien
7 lutego 2022 23:18

Strona 1 na 1.